Klantenservice
-
Bestellen
- Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.
Je kunt de status van jouw bestelling volgen via de track & trace in de bevestingsmail.
Heb je nog vragen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice via het contactformulier.
- Hoe plaats ik een online bestelling?
Je vond wat je zocht in de online shop? Online bestellen is makkelijk en snel: in 6 stappen rond je jouw bestelling af om jouw apparaat thuis te ontvangen, op het werk of kom je toestel afhalen in de winkel bij je persoonlijke vakman.
Stap 1: Plaats een artikel in uw winkelwagen
Kies je toestel en plaats het in je winkelwagen.
Kijk na of je bestelling klopt.Stap 2: Log in of geef je gegevens in
Kies een facturatie- en leveringsadres.
Stap 3: Laten bezorgen of afhalen
Levering aan huis
Bij levering worden €5.99 transportkosten in rekening gebracht voor bestellingen van minder dan €100.
Vanaf €100 is uw levering GRATIS.
Kies een tijdstip voor uw levering aan huis, op het werk of ergens anders.
Bij een online bestelling van een groot toestel (Wasmachine, droogkast, TV >32",..) neemt uw vakman zelf contact met je op voor de betaling en de plaatsing.Afhalen
Kies je voor afhaling in je winkel, dan betaal je uiteraard geen extra kosten.
Log in als je een account hebt of geef je facturatieadres en leveringsadres in.Stap 4: Kies een servicepunt
Kies je servicepunt zowel voor bestelling als voor afhaling,
Je kunt steeds bij je vakman terecht voor advies en de dienst na verkoop.Stap 5: Kies je betaalmethode
Betaal bij afhaling in je gekozen winkel
of betaal veilig online met Bancontact, VISA, Maestro of Mastercard via Ogone of IDeal.
Stap 6: Bevestig je bestellingJe ontvangt een e-mail met alle gegevens van de bestelling.
-
Betalen
- Betaalmethode
Wil je online bestellen én veilig betalen? Dat kan!
Betaal bij afhaling in je winkel of betaal veilig online met Bancontact, VISA, Maestro of Mastercard via Ogone of IDeal.
-
Garantie en reparatie
- Herstellen
We houden het graag eenvoudig bij Connect+: jouw persoonlijke vakman herstelt jouw toestel binnen of buiten garantie, in de winkel of bij je thuis (procedures kunnen verschillen volgens productcategorie of per fabrikant). We maken het graag persoonlijk bij Connect+: contacteer jouw vakman en hij bekijkt en bespreekt met jou hoe je zo snel mogelijk opnieuw van je toestel kan genieten. Geen ingewikkelde procedures en geen callcenter: je vakman staat klaar voor jou!
Mijn toestel is defect en het valt onder garantie.Jouw vakman biedt je altijd de wettelijke garantie van 2 jaar op jouw toestel.
Is jouw toestel defect binnen de termijn van 2 jaar? Dan is de herstelling gratis indien het defect binnen de garantievoorwaarden valt.
Bel je vakman, mail of spring eens binnen in je winkel om jouw toestel te laten herstellen.Jij en je vakman bekijken of je toestel nog te herstellen valt, jullie bekijken de herstellingstermijn en wanneer je je toestel terug kan afhalen of misschien kan het wel gewoon terug opgestuurd worden.
Connect+ heeft een eigen hersteldienst. Dit betekent dus dat hij of zij ook de herstelling zelf kan uitvoeren of bij je thuis kan komen uitvoeren als dat nodig is. Grote of moeilijk te verplaatsen toestellen (grote huishoud toestellen of grote TV-toestellen) kunnen bijvoorbeeld na afspraak thuis gerepareerd worden.Mijn toestel is defect en valt niet meer onder garantie.
Niet erg! Ook hiervoor kan je terecht bij jouw persoonlijke vakman bij jou in de buurt. Bespreek samen met hem of haar (het is immers jouw persoonlijke technicus) welke herstellingen er nodig zijn en bekijk de prijsofferte. Maak een afspraak wanneer dat het beste uitkomt, je vakman is ook beschikbaar na het werk of op zaterdag.
Ik moet mijn toestel voor een langere tijd missen.
In bepaalde gevallen moet je wat langer wachten op je toestel, in de mate van het mogelijke geeft jouw vakman je dan een gratis vervangingstoestel.
Mijn toestel kan toch niet meer hersteld worden.
Kan jouw toestel door omstandigheden toch niet hersteld worden? Bekijk dan samen met je vakman wat het beste alternatief is.
Mijn toestel is defect bij levering
Het komt niet vaak voor, maar contacteer meteen je vakman als je toestel defect is bij levering*. Accessoires worden over het algemeen onmiddellijk omgeruild, voor toestellen passen we de juiste procedure toe.
(*) op uitzondering van bepaalde productgroepen – informeer hiervoor bij uw vakman.
Ik wil zeker zijn van een gratis herstelling, ook na 2 jaar
Om zeker te zijn dat je toestel ook gratis hersteld wordt na de wettelijke garantieperiode van 2 jaar, kan je kiezen voor een Care Plan. Verleng je waarborg tot 5 jaar voor electro toestellen en tot 3 jaar voor GSM, tablet en IT.
-
Retourneren
- Hoe retourneer ik een bestelling
Je had liever een ander kleurtje, je besluit een ander toestel te kopen, je had iets anders in gedachten? Wat de reden ook is, je kan je toestel uiteraard retourneren. Ontdek de voorwaarden voor retours op deze pagina.
Binnen 14 dagen nadat je online aankoop is geleverd, kan je het toestel terugsturen.
Contacteer je vakman of stuur een mailtje naar info@connect-plus.be.
Stuur je toestel niet geïnstalleerd, onbeschadigd en volledig terug samen met alle toebehoren, de gebruiksaanwijzing en (een kopie van) de factuur of leveringsbon terug of breng het in diezelfde staat binnen bij je vakman.
Het retourneren van het toestel binnen deze termijn kan je:
a) op jouw eigen kosten en onder jouw verantwoordelijkheid terugsturen naar: Connect+;
b) binnenbrengen bij jouw vakman als het om een klein toestel gaat;
c) mits betaling van €40 transportkosten, laten ophalen door Connect+, als het om grote toestellen gaat.
Meer informatie over de retourregeling vind je bij Herroepingsrecht.
- Wat houdt dat in herroepingsrecht / bedenktermijn?
Herroepingsrecht/bedenktermijn
Het herroepingsrecht formulier kan je hier downloaden.
Deze bepaling geldt uitsluitend voor de internetverkoop aan consumenten.
Volgens art. 47 e.v. van Boek VI van het Wetboek van Economisch Recht kan de consument binnen de 14 kalenderdagen na inbezitname van het product zonder boete en zonder opgave van motief een herroepingsrecht uitoefenen. Het moment van levering wordt geacht gelijk te zijn met de inbezitname van het goed. Deze termijn moet de klant toelaten het gekochte product te beoordelen "zoals in een etalage". Gebruikte, geïnstalleerde, beschadigde of onvolledige toestellen worden niet teruggenomen.
Indien de consument gebruik wenst te maken van deze mogelijkheid, kan dit door dit herroepingsformulier ingevuld en ondertekend terug te sturen naar Connect+. Bovendien dient hij uiterlijk binnen 14 dagen, na melding van de beslissing tot herroeping, de toestellen samen met alle toebehoren, de gebruiksaanwijzing en (een kopie van) de factuur/leveringsbon terug te sturen:
- a) hetzij op zijn kosten en onder zijn verantwoordelijkheid (Connect+ is dan ook niet aansprakelijk voor enige schade, diefstal of verlies die bij terugzending aan de verpakking of het product ontstaat) terug te sturen naar: Connect+;
- b) hetzij, enkel voor wat de kleine toestellen betreft, binnen te brengen in één van de Connect+ winkels;
- c) hetzij, enkel voor wat de grote toestellen betreft, mits betaling van een tussenkomst in de transportkosten van € 40, laten ophalen door Connect+.
De klant kan het recht van herroeping niet inroepen voor overeenkomsten betreffende de levering van goederen die volgens de specificaties van de consument zijn vervaardigd of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben, evenals voor de levering van audio- en video-opnamen en computer-programmatuur, software e.d.
Een toestel waarvan de verzegeling door de consument is verbroken (vb. software) komt niet in aanmerking voor herroeping.
Voor producten die het voorwerp uitmaken van opeenvolgende, regelmatige leveringen, beginnen de verzakingstermijn te lopen de dag na de eerste levering/inbezitname. Voor opgesplitste leveringen van éénzelfde bestelling, begint deze te lopen vanaf de dag na de levering/inbezitname van het laatste deel van diezelfde bestelling.
Indien de consument zich houdt aan de voorwaarden van het herroepingsrecht, zal Connect+ onverwijld en uiterlijk binnen de 14 dagen na inontvangstname van de retourzending dan wel na ontvangst van bewijs van de consument van verzending van de retourgoederen, zorgen voor de terugbetaling van de betaalde bedragen(indien u betaalt met Visa of MasterCard, gebeurt de terugbetaling via dezelfde kaart).
Connect+ wordt via het systeem van borgtocht als derde partij aangesproken, indien de verkoper in gebreke blijft de gestorte sommen bij uitoefening van het verzakingsrecht terug te betalen. Via het systeem van borgtocht wordt het bedrag op de rekening van 'Connect+' gestort, die dan het bedrag tijdelijk op een rekening blokkeert. Bij het verstrijken van de verzakingstermijn wordt het bedrag aan de verkoper gestort, tenzij de consument zijn verzakingsrecht heeft uitgeoefend. In dat geval wordt het bedrag teruggestort aan de consument.
-
Verzending & Bezorging
- Laten bezorgen / afhalen
Thuis, op je werk of op een ander adres
Om het je gemakkelijk te maken, vullen we bij een nieuwe bestelling alvast jouw adres in als bezorgadres. Natuurlijk kun je dat adres aanpassen en je bestelling laten bezorgen op je werk, bij vrienden of bij familie. Voeg dan bij het controleren van je gegevens een ander adres in. We zorgen er dan voor dat je bestelling op de juiste bestemming terecht komt.
Ben je niet thuis op het moment dat de pakjesdienst voor de deur staat? Geen nood, er wordt een briefje in de brievenbus gestoken waar het pakket afgehaald kan worden of wanneer het opnieuw wordt aangeboden.
Afhalen in het winkelpunt
Kies voor gemak en laat je bestelling bezorgen bij de winkel in je buurt.
De winkel belt jou op van zodra het toestel in de winkel geleverd is.